Intake

De begeleiding vangt aan na een intakegesprek, die maximaal anderhalf uur duurt en thuis, in uw vertrouwde omgeving plaatsvindt (met behulp van beeldbellen via het online eHealth platform van Therapieland). Tijdens het intakegesprek luistert de verkeersgedragstherapeut naar uw verhaal en zal het u duidelijk worden op welke manier u wordt begeleid om de klachten de baas te worden. Na het intakegesprek bent u vanzelfsprekend geheel vrij om te beslissen of u een begeleidingstraject wilt aangaan.

Opbouw op maat

Bij de start van de begeleiding - die in de regel vijf dagdelen in beslag neemt - ligt het accent op het verhogen van uw rijvaardigheid. U leert de reacties van andere weggebruikers te voorspellen en volledige controle over de auto te krijgen. Daarnaast gaat u met behulp van therapeutische interventies en onder toeziend oog van uw begeleider de confrontatie aan met uw rijangst. Afgestemd op uw psychische draagkracht zet u gedoseerde stappen op weg naar (opnieuw) veilig kunnen deelnemen aan het verkeer. En al is het nu wellicht nog moeilijk voor te stellen: veel van de mensen die wij hebben begeleid vinden het nu zelfs weer leuk om auto te rijden.      

Tot de coronamaatregelen zijn opgeheven, dragen wij in de auto mondkapjes. Deze worden door DCTM verzorgd.   

Kosten

Voor een intakegesprek wordt € 120,00 in rekening gebracht, exclusief reiskosten. De behoefte aan begeleiding is voor iedereen anders. Desalniettemin volstaat in 90% van de gevallen een verkeersbegeleiding van 5 sessies van elk 3 uur (uitgezonderd traumabegeleiding).

Als u na het lezen van het voorgaande wilt weten wat voor u of uw cliënt(e) de mogelijkheden zijn, dan kunt u contact opnemen voor nadere informatie of een afspraak maken voor een intakegesprek.

STOPTRONIC®

Onze auto is voorzien van een STOPTRONIC®
De STOPTRONIC verschaft u inzicht in het versnellen, vertragen, remmen en stoppen van het voertuig en wordt door uw begeleider ingezet als hulpmiddel tijdens de sessies. Hierdoor krijgt u onmiddellijk feedback over uw rijgedrag. Bestuurders blijken door het gebruik van de STOPTRONIC beter op verkeerssituaties te anticiperen.